MEDLEMSKAP
 
1. Hva slags medlemskap kan Rena Trening tilby? 
Vårt hovedprodukt er medlemskap med 12 måneders bindingstid. Start/Kortavgiften er på kr 150 som betales når du henter ditt adganskort, og veiledende treningsavgift på kr 390 pr. mnd. Vi tilbyr også medlemskap uten bindingstid, til 490,- pr. mnd. Forutenom dette, har vi også andre medlemskap som bla krever koder og bevis. Eksempelvis kan du som student få studentmedlemskap mot at studentnr inntastes og fremvises ved henting av kort.
Våre ulike medlemskap finner du på vår hjemmeside, bade på forsiden og under kategorien “Bli medlem”.
 
2. Hvordan melder man seg inn? 
Medlemskapet oppretter du enkelt selv via vår web-side. Bli medlem her! Alt du trenger å gjøre er å fylle inn dine personalia og registrere ditt betalingskort, og deretter signere elektronisk for at du har lest medlemsvilkårene og ønsker å opprette medlemskap. Dette gjør du med din bank-ID. 
 
3. Hvor raskt blir medlemskapet gyldig, og hvor mye koster innmelding?
Medlemskapet blir gyldig så snart du har signert, betalingskortet er registrert og betalingen gått igjennom. Med mindre annet er presisert, løper medlemskapet fra den dagen du melder deg inn. Dette gjelder også ved kampanjer og/eller tilbud. Ved innmelding blir betalingskortet ditt belastet for to måneders trening.
 
4. Hva er inkludert i medlemskapet? 
Som medlem hos Rena Trening får du fri tilgang til senteret mellom 05 – 22.45 alle dager. Ved innmelding kan du blir vist rundt og evt få innføring i bruken av våre styrke- og kondisjonsapprater, dersom du skulle ha noen spørsmål. Hos oss har du ellers også tilgang på Personlig Trener om du skulle ønske det, samt alt du trenger for en effektiv og god økt. I tillegg til utstyr av god kvalitet, tilbyr vi også enkle dusj- og omkledningsfasiliteter. Vi har også stor spinningssal, samt en stor treningssal disponibel for eventuelle saltimer og kurs ved behov.
 
5. Jeg har avsluttet mitt medlemskap, men vil bli medlem igjen? 
Når du velger å avslutte ditt medlemskap så må du også melde deg inn igjen på vanlig måte på vår webside. Dette innebærer at du må betale kr. 150,- i innmeldingsavgift og hente ny adgangsbrikke på senteret.
 
 
ADMINISTRASJON AV MEDLEMSKAP
 
6. Må jeg administrere medlemskapet selv? 
Som medlem hos ekspressenteret Rena Trening står du selv ansvarlig for administrering av ditt eget medlemskap, hva angår personoplysninger og betalingskort. Frys eller avslutning av abonnement gjøres av oss, men du står ansvarlig for å kontakte oss ift dette, samt få skriftlig bekreftelse innen 14 dager.
 
7. Hvordan «fryser» jeg medlemskapet? 
Som medlem kan du fryse inntil 2 måneder av gangen for 45kr/mnd uten dokumentasjon, gratis for studenter. Ved lengre frys som følge av sykdom, skade, arbeid eller skolegang i utlandet og graviditet må dette dokumenteres. Kontrakten kan kun fryses i hele måneder, frem i tid og må søkes om før månedsskiftet av ønsket fryseperiode starter. Frys av medlemskap gjøres av oss, ved at du gir oss skriftlig, elektromisk via iMessenger, SMS, e-posteller muntlig beskjed på dette. Innen 14 dager skal du motta en skriftlig bekreftelse på valgt fryseperiode. Bindingstiden blir forlenget med frysperioden.
 
8. Hvordan avslutter jeg medlemskapet? 
Oppsigelse gjøres på samme måte som ved frys; skriftlig, elektronisk via iMessenger, SMS, e-post eller muntlig på kontoret. Innen 14 dager skal du motta en skriftlig bekreftelse på at oppsigelsen er mottat og når siste avdrag av medlemsavgiften skal være. Du er selv ansvarlig for å få skriftlig bekreftelse på oppsigelsen.
Du kan når som helst melde deg inn igjen, men vær oppmerksom på at startavgiften tilkommer hver gang du melder deg inn. 

 
 
SIKKERHET OG TRIVSELSREGLER
 
Du skal føle deg trygg og komfortabel når du trener hos oss. Vi anbefaler at du gjør deg kjent med sikkerhetsplakaten som henger på innsiden av senteret. Les også om våre sikkerhets og trivselsregler i medlemsvilkårene.
 
9. Hvor gammel må jeg være for å bli medlem hos Rena Trening? 
Ettersom Rena Trening er et ekspressenter med til tider ubemanning, har vi av sikkerhetsmessige årsaker en absolutt nedre aldersgrense på 16 år, og alle mellom 16 og 18 år, SKAL ha sine foresatte som ansvarlige for medlemskapet. Som medlem hos Rena Trening er du ansvarlig for din egen trening. 
 
10. Kan jeg ta med meg mitt barn på trening? 
Rena Trening er et ekspressenter og tilbyr med dette ikke barnepass. Grunnet sikkerhetsmessige årsaker og med hensyn til andre medlemmer, ønsker vi ikke at du medbringer dine barn, men kan gjøres ved absolutt behov på forelders eget ansvar på barn opp til 8 år.
  
 
BRUK AV SENTERET
 
11. Hvordan kommer jeg i gang med treningen? 
Når du har meldt deg inn og du henter ditt adgangskort, vil våre ansatte vise deg rundt og informere deg i hvordan apparatene skal brukes dersom du ønsker dette. Ønsker du et skreddersydd program, tilpasset din treningsform og dine mål, anbefaler vi deg å ta kontakt med en av våre personlige trenere.
 
12. Hva skal jeg ha på meg mens jeg trener? 
Hos Rena Trening kan du komme som du er, men av hensyn til hygiene og andre ønsker vi at du bruker rent treningstøy og innesko. I tillegg forventes det at du bruker et håndkle på apparatene mens du trener, eller tørker og vasker av med våre desinfiseringssprayer etter bruk. Det er ikke tillatt å trene i bar overkropp, eller kun med en sports-BH. 
 
13. Har Rena Trening garderober og låsbare skap?
Hos oss finner du enkle dusj- og omkledningsfasiliteter til menn og kvinner. Her finner du også låsbare skap. Ta med egen hengelås! 
 
 
ADGANG
 
14. Har dere Drop-in?
Drop-in, 3- og 5-dagers pass kan nå også enkeltes bestilleså på våre hjemmesider. Velkommen! 

OBS. Kjøpet gjelder KUN den dagen du kjøper. Kjøper du drop-in vil koden altså funke ut dagen, ved 3 og 5-dagers er koden tilgjengelig fra kjøpsdato og 3-5 dager frem i tid. 
 
15. Hvordan kommer jeg meg inn på senteret etter innmelding? 
Du vil motta en midlertidig adgangskode på SMS sekunder etter at du har meldt deg inn via vår hjemmeside og din betaling er gjennomført. Adgangskoden taster du inn på panelet utenfor inngangen til senteret, og den er gyldig i 14 dager. Innen din midlertidig PIN-kode utløper, må du selv hente din adgangsbrikke på vårt senter til kr 150,- (kort/startavgift). Adgangsbrikken får du ved å møte opp i bemanningstidene, eller ta kontakt med en av våre ansatte i når du er på senteret.
 
16. Hva gjør jeg når min midlertidige PIN-kode har utløpt og jeg har glemt å hente adgangsbrikken? 
Send en henvendelse til oss gjennom Kontakt oss på hjemmesiden, via vår mail eller Facebook-side. Du vil da kunne motta en ny midlertidig PIN-kode som er gyldig i 7 dager slik at du får en ny mulighet til å hente din adgangsbrikke på en av våre introduksjonstimer/bemanningstider. 
 
17. Hva hvis jeg har mistet adgangsbrikken? 
Dersom du har mistet din adgangsbrikke ber vi deg henvende deg til oss via Kontakt Rena Trening på web-siden, evt til en av de ansatte i bemanninstiden umiddelbart, slik at du får kjøpt et nytt og det gamle deaktiveres. 
 
19. Hva hvis gyldig adgangskode eller adgangsbrikke ikke virker? 
Dette skal ikke kunne skje, men ved teknisk feil på datalinjer kan det oppstå en situasjon der verken personlig adgangskode eller personlig adgangsbrikke virker. Vi håper du slipper å oppleve dette, men skulle det likevel skje, beklager vi det på det sterkeste. Vennligst rapporter eventuell feil til oss via Kontakt Rena Trening på vår web-side.
 
BETALING
Som medlem hos Rena Trening er du selv ansvarlig for å ha korrekte betalingsopplysninger til enhver tid, for eksempel å påse at ditt registrerte betalingskort er gyldig. 
 
20. Hvordan betaler jeg – og når? 
Ved innmelding registrerer du betalingskortet ditt, som automatisk belastes med treningsavgift for resterende av inneværende måned og hele neste måned. Månedlig treningsavgift trekkes deretter fra kortet 01. hver mnd (01. inneværende mnd til 01.mnd etter), inntil du avslutter medlemskapet og bindingstiden er ferdig. Dersom Dibs ikke klarer å trekke fra kortet ditt, eksempelvis hvis bankkortets gyldighetsdato er gått ut, vil du få tilsendt en sms med en link slik at du får lagt inn et nytt kort.
 
21. Hvorfor må jeg betale med betalingskort? 
For å spare tid og ressurser, samt gjøre det enklere for deg som medlem, har vi oppgradert våre systemer og nå utelukket alle andre betalingsformer enn direkte trekk fra bankkort. Som medlem kan du enkelt, trygt og effektivt administrere medlemskapet ditt via hjemmesiden. Dette bidrar til at våre ansatte kan være mer tilgjengelig for dere som medlemmer under trening, at vi holde kostnadene nede og ikke minst tilby deg et flott senter til en fornuftig pris, selv på lille Rena. Vi sender ikke ut faktura o.l da vår eneste betalingsløsning er direktetrekk fra betalingskort. 
 
22. Har dere avtalegiro eller fakturaordning?
Vår eneste betalingsmåte er direkte trekk fra bankkort. Vi tilbyr ikke fakturaordning eller avtalegiro lenger, allerede eksistrende medlemmer vil gradvis fases over i våre nye systemer. Men du kan betale for hele medlemskapet via bankterminal ved innmelding dersom du ønsker dette. 
 
23. Er det trygt å bruke betalingskort? 
Rena Trening samarbeider med DIBS, som er Nordens ledende leverandør av betalingsløsninger på nett. DIBS er representert i 20 land og har gjennomført over 1 milliard transaksjoner. Det er DIBS som ivaretar din sikkerhet når du bruker kortet ditt på hjemmesiden vår. 
 
24. Hva gjelder transaksjonen på én krone i nettbanken? 
Etter innmelding kan du se at to beløp er belastet/reservert i nettbanken din. Det ene beløpet er summen av startavgift og treningsavgift. Det andre beløpet er kr 1, og er ikke en belastning, men en reservasjon. Etter noen dager forsvinner reservasjonen, uten at kr 1 blir trukket fra kontoen. Reservasjonen er bare en verifisering av at betalingskortet er gyldig.  
 
25. Hva hvis jeg mottar betalingspåminnelse? 
Betalingspåminnelser sendes ut automatisk via e-post og/eller sms. Dersom betalingen er avvist på grunn av betalingskortet, eksempelvis hvis bankkortets gyldighetsdato er gått ut, vil du få tilsendt en sms med en link slik at du får lagt inn et nytt kort. Enkelte feil må du kontakte banken om. DIBS vil daglig forsøke å belaste kortet ditt, frem til problemet er løst.  
 
26. Jeg trenger kvittering for betalt medlemsavgift 
Du finner kopi og nedlastbar PDF av kvitteringene dine inne på Min Side. 
 
 
Er det fortsatt noe du lurer på: Kontakt Rena Trening, eller meld deg inn i dag!
Velkommen skal du være. 

Hilsen Rena Trening 
- sammen om helse, trivel og glede!  


 
Adresse

Tollef Kildes gate 23
2450 Rena

BREIDABLIKK JAHREN AS
NO815440692MVA
Kontaktinfo

Rena Trening
Tlf :  901 04 010 - 
kun tilgjengelig i bemanningstiden.
Tider utenom dette SKAL/MÅ foregå per SMS/mail. 
E-post: rena.trening@gmail.com

Vilkår og betingelser.
System provided by GetShop AS - www.getshop.com